Julhelgen

Min jul har varit helt underbar :D Den började dan innan julafton me lite tefatsåkning me Sara :D Sjukt kul.
På julafton gick jag upp strax efter åtta. Vi började me lite julklappsutdelning och sen åt vi frukost, vände på ordningen de här året :P Sen däckade jag igen mellan 9-11 medans mamma och Danne va ute me tidningarna. Jag va sjukt trött :P Sedan kom syrran och hämtade oss runt ett och så bar de av mot Grangärde och Thomas föräldrar där vi skulle spendera julafton :) Dock blev vi inte särskilt långvariga där, utan kom hem runt sju, halv åtta. Jag kände inte för att sitta framför tv:n resten av julafton utan drog istället me mig Danne och Sara till Plättbacken för att åka lite mer tefat :D Kom hem runt halv elva nånting :)
Juldagen blev en stressig dag för mig. Upp klockan elva, duscha och göra sig partyklar inför kvällen. Pappa och Ingela kom och hämtade oss vid halv ett och så åkte vi till farmor & farfar för att fira lite jul där, en andra julafton typ :D Vi åt mat, delade ut julklappar och fikade, sen fick jag byta kläder och springa ut till Sara och hennes mamma som va snälla och kom och hämtade mig :) Då bar de av till Natalie och förfest :D Va där ett par timmar innan vi gick till S2 innan åtta, jag och Sara va först in av dom som inte hade bokat supe, status haha. Kvällen började bra men blev extremt seg lite senare, så då satt jag i en stol och klagade me Andreas hur tråkigt vi båda hade. Han hade suttit på en stol i Rättvik i 5 tim och va ungefär lika road som jag haha. Drog från s2 innan dom stängde för att hitta mamma som va på husgung. Fick stå utanför och frysa häcken av mig, men va skapligt kul när nån kille började skrika "de va en kyckling som hette gullefjun och han skulle ut på promenad". Efter ett tag rasade mamma ut och då bar de av hemåt :)
Annandagen blev en mkt roligare dag än va jag hade trott att den skulle bli. Först bandy, Borlänge - Forsbacka, i snöyran :D Grymt bra match, och den där människan är ju sjukt duktig. Matchen spelades 3x30 istället för 2x45 pga snön, de blev för mkt snö på isen så dom va tvugna att skotta den varje halvtimme. Matchen slutade iaf 5-4, tekniskt sett 6-4 men domarna missade ett solklart mål. Men dom vann iaf :D Sedan skulle resten av dan bli lugn, men de hade uppenbarligen varken jag lr Sara lust me så vi drog igång en liten fest och åkte ner till s2 där de spelade lite liveband under kvällen. Blev faktiskt roligare än va jag hade trott, fick lite gratisgrejer också haha :D En t-shirt och skivor från Ninja Dolls :)

Men men, nu ska jag sluta skriva, börjar bli lite långt :P Puss!


"Changes come, but where they go, you never know."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0