1 år sedan

Ja, igår va de ju exakt 1 år sen vi tog studenten. Känns som om de va mer än ett år sen. Har hunnit me ganska mkt på ett år måste jag säga. Högskola, gymnastiktränare, dans, jobb....osv. Vänner har kommit och vänner har gått. Mkt har hänt.

Men nu till gårdagen :) Vi började me förfest hos Elisa :) Vi grillade lite, sen spelade vi spel, me andra ord me lite nya regler :) Man fick dricka varje gång man inte kunde gissa lr förklara ordet. Sen körde vi kortspel, perfekt för att supa ner varandra. Jag hade tänkt dricka bara rom, men de blev både rom, öl och skumpa. Sen blev de bussen in till stan. Först drog vi till lilla krogen, tror jag de va, och köpte lite dricka. Jag, Becka och Sara tog en varsin lakritsshots. De blev nog lite för mkt för oss tror jag xD Iaf för mig. Sen va de meningen att vi skulle in på S2, men efter att ha stått i kö i ungefär en kvart och insett att vi troligen inte skulle komma in, isf skulle de ta lång tid innan vi skulle komma in, så struntade vi i de. Men jag träffade på Jenny i kön, som nyss har kommit hem från USA. Riktigt kul att träffa henne igen, va sjukt länge sen. Kommer inte riktigt ihåg va vi sa, men jag frågade typ hur de hade varit i usa och hon frågade mig om dansen, och sen sa hon att hon skulle försöka komma in gratis på S2 me sin amerikanska studentmössa xD När vi väl lämnat kön gick jag och Liza tillbaka till lilla krogen och liza köpte en till smirnoff. Vi satt där ett tag, sen bar de av tillbaka till parken och Sara och Becka och resten av gänget. På vägen gick vi förbi en bankomat, och jag tyckte att jag kände igen nån i kön, men kunde inte placera henne. När hon hejade insåg jag vem de va. Amanda, min danslärare. Jag typ kastade mig över henne och kramade henne. Har inte riktigt heller minne av va jag sa till henne. Jag kommer ihåg att jag frågade henne hur hon hade haft de i tunisien för att jag hade sett på facebook att hon hade varit där. Sen sa jag typ att du tar studenten nästa vecka, du går i falun va och hon sa ja och frågade när jag tar studenten. Jag sa att jag tog studenten för ett år sen och sen sa jag grattis i förskott, hon sa grattis i efterskott och sen försvinner mitt minne. Nästa jag kommer ihåg är att jag och Liza träffade Sara utanför Centrumgrillen xD Iaf så va vi i parken ett tag efter de, innan Becka och Liza åkte hem för att Becka inte mådde så bra. Jag och Sara sa hej då till dom och till Elisa och dom andra också eftersom dom också skulle dra snart, och sen så vandrade vi runt lite på stan och funderade på vart vi skulle ta vägen. Efter lite övervägande bestämde vi oss för att de inte va värt att betala 100 kr på mongo för typ 40 min, så vi hamnade på Rockhouse istället. Kostade bara 40 kr xD Dansade lite där, extremt skum musik, och lite halvläskigt folk (vissa iaf). Sen drog vi till parken, där Saras mamma skulle komma och hämta oss. Medans vi står och väntar, kommer en kille från jobbet fram till mig. Han frågade om jag jobbade på ica, jag sa ja och han frågade vad jag skulle göra. Jag sa att jag skulle hem, och frågade tillbaka. Han visste inte va han skulle göra. De kändes som om han ville nånting, troligen bara alkoholen som fick mig att inbilla mig de, men jag sprang iaf till Sara efter de xD Sen kom Saras mamma och jag va hemma runt halv tre. En riktigt rolig kväll iaf :)

Blir väldigt kort om idag, eftersom jag redan har skrivit ganska mkt xD Va på Falukalaset och såg Rix Fm festivalen me mamma, Danne, syrran, Thomas, Alva och Tilde. Va ganska okej, de bästa va lätt dansarna Ragdolls. Dom dansade streetdance, asnice. När vi står där, kommer en liten tjej fram till syrran och frågar va Alva heter. Syrran säger Alva, och lilltjejen säger att hon heter Tilde, och att hennes syster också heter Alva xD Ganska kul. Syrrans tvillingar heter Alva och Tilde, lilltjejen och hennes storasyster hette Alva och Tilde. De va dessutom storasystern som hette Alva. Och vem är äldst av tvillingarna? Jo, Alva. Vad är oddsen, liksom :P

Nej, nu ska jag kolla lite på film innan de blir läggdags. Förhoppningsvis blir jag inte väckt av min armbåge inatt igen. Vaknade imorse av att armbågen gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Blir de så inatt igen ringer jag fan ambulansen så får dom komma och ge mig morfin lr va som helst. Bara de slutar xD

Puss!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Ja det var en rolig fredag ;D hehe

2009-06-07 @ 20:48:34
URL: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0