I went Insane!

Kom hem från Sthlm idag. Fan va kul de va. Fast de började me att man blev irriterad. Jag, Ingela, Martin, Måns och Danne stog vid trappan ner till spår 5 vid tåget och väntade på pappa och Millan som va på Pressbyrån. Ingela stog och delade ut tågbiljetterna till oss. Då kom en jäkla tant och går rakt igenom vår lilla grupp. Sen säger hon, skitsur, till oss: måste ni stå i vägen?! Jag tänkte bara vafan har krupit upp i din kjol, och tänkte svara nå kaxigt lr spydigt till henne bara för att jag blev så irriterad, men Ingela hann före. Hon sa att man kan ju faktiskt gå runt oss, och kallade henne kärring. Så jävla bra xD Högfärdiga tant. Om de står en grupp me människor så behöver man ju faktiskt inte gå rakt igenom den. Man kan ju faktiskt gå runt, de brukar man göra, men nädå. Bereden väg för herran, typ. Men aja. Folk är idioter, de har jag redan konstaterat xD

Vi kom fram till Sthlm runt kvart över tolv, åkte och lämnade väskorna vid hotellet och sen bar de av mot Gröna Lund :D Första åket blev Jetline, en av bergochdalbanorna. Riktigt bra drag i den. Enda jag kan klaga på är att de va sånt tvärt stopp att man fick typ whiplash och hjärnskakning. Sen åkte jag och Millan Kvasten, en annan bergochdalbana som kom typ förra året lr nåt. Man satt i stolar, inget golv, så benen hängde fritt. Läskigt i början, man va rädd för att slå i benen och höll upp dom typ xD Sen körde vi Lustiga Huset och Vilda Musen (bergochdalbana). Vilda Musen va asnice den me, riktigt tvära svängar så man trycktes ut mot kanten. Kändes som om man skulle ramla ur, hur kul som helst. Sen åkte jag och Millan Insane, den nya bergochdalbanan som öppnade för typ 3 veckor sen. Resten av familjen fegade ur xD I kön stog vi och funderade på om vi verkligen skulle åka. En tjej som hade åkt gick förbi oss och sa "aldrig mer!". De gjorde oss lite tveksamma xD Men vi stog kvar. Försökte intala oss att så hemsk kunde den ju inte vara xD Efter vi hade stått och köa i typ 30 min så fick jag ännu ett bevis på att folk är idioter. Ungefär 15-20 st pers kom och skrek att deras mamma och pappa stog därframme och trängde sig före i kön. Nollor. Så sjukt respektlöst. Jag och Millan stog och irriterade oss på dom tills de va vår tur att åka. De va 4 vagnar (lr va man nu ska kalla dom) som gick runt, så man fick sitta och vänta lite innan man skickades iväg. När de va vår tur att åka, började vi undra va vi hade gett oss in på. Sen när vi började hissas upp, och min höjdskräck kickade in, så ångrade jag mig nå sjukt mkt att jag satte mig i den. Så. Högt. Upp. Hjälp? Jag satt och bad till gud om att killarna som satt på andra sidan skulle va tyngre så att jag och Millan inte skulle tilta framåt och hänga upp och ner. Hade panik. Men som tur va tiltade vi inte framåt. Då hade jag nog börjat gråta. Men däremot fick vi åka baklänges? Vi visste inte alls när första böjen skulle komma. Men den kom, helt plötsligt försvann typ sätet under en och man satt nästan i luften xD I sista böjen tiltade vi framåt och hängde upp och ner, snurrade runt ett helt varv. Tror jag. Jag blundade, men de kändes som de xD Upp och ner hängde vi iaf. De va dom värsta 75 sekundrarna i mitt liv, men samtidigt dom roligaste. Insane va asläskig, men samtidigt grymt rolig. Skulle lätt åka den igen. Vi tänkte göra de, men efter att ha ätit aningen mkt så skippade vi de och tog dom vanliga bergochdalbanorna istället, som inte alls va läskiga längre. Dom va bara roliga xD
Vi åkte Fritt Fall också, den va definitivt värre än Insane. Så grymt högt. Jag koncentrerade mig bara på att andas och inte få panik på vägen upp. Så tog dom självklart kort däruppe också, jag såg livrädd ut och Millan blundade. Kändes som om de tog minuter innan dom släppte oss sen. När dom väl gjorde de, åkte magsäcken upp till brösten. Jag skrek ungefär 1/3 av färden, sen tog min luft slut och min röst försvann. Millan skrek ungefär hälften, sen tystnade hon och började skrika igen när vi bromsade in typ, haha xD Skakade i en kvart efteråt, men de va lugnt värt de. Älskar den där hisnande känslan i magen.
Pappa lyckades bli något av en småkändis också, haha xD Vi körde 5-kamp, och på grenen slangbella (man skulle skjuta ner 6 burkar staplade som en pyramid me 4 bollar och slangbella, fick man ner alla burkar inom 15 sek vann man 1:a pris), så lyckades pappa få ner alla burkar på 8 sek, me bara två bollar dessutom. Första bollen slog ner 2-3 burkar. Den andra bollen missade, men studsade på tunnans kant bakom burkarna och slog ner dom bakifrån. Dom två killarna som jobbade där började tjoa och hoppa xD Sen berättade dom om pappa för andra som skulle spela den grenen, haha ^^
Innan vi gick hem (ja, vi gick hem från Grönan till hotellet som låg vid Frihamnen), så köpte jag och Millan en varsin t-shirt som de stog Insane på. Lär ju visa att vi åkte den, haha ^^ Synd att dom inte tog kort under färden, som dom gör på dom andra bergochdalbanorna, men de är ju lite svårt när man för de första sitter åt två olika håll, och när varje färd blir olika beroende på hur mkt man väger. Man snurrar olika mkt. Men hade varit kul att ha kort på oss xD Uppenbarligen så skrek vi typ hela färden. Millan hördes tydligt, enligt vår familj på backen.

Insane





Idag så blev de en shoppingtur innan tåget gick. Jag hamnade på Stadium igen. Jävla skit. Skulle ju inte handla där på ett tag xD Men stort Stadium va de iaf, 3 våningar. Mitt himmelrike, typ xD Köpte en par svarta mjukisbyxor från Puma, fast jag redan har ett par gråa såna. Men till mitt försvar så är dom slut här i Borlänge, och dom är grymt sköna. Jag älskar dom. Dessutom kostade dom bara 300kr, de är ett ganska bra pris för mjukisbyxor från Puma. Sen köpte jag en top till mamma, och en jacka från Adidas. Adidasjackan va apdyr, men jag har velat ha en sån i typ ett år och har alltid tänkt att jag ska köpa en när jag har pengar. Dom finns inte i Borlänge heller. Bara i tjejmodeller, magtröjor me andra ord, men inte i herr. Så jag tänkte att jag måste ju bara köpa en nu när de finns. Efter de åt vi på Kungshallen, köpte godis, fikade (bara en massa onyttigt xD) innan vi gick till tåget. Ooooch självklart blev tåget försenat. SJ i ett nötskal. Fast de va inte riktigt SJ:s fel men. En ledning hade rivits ner i Avesta så vi blev stående i Sala i typ 40 min. Vi trodde att vi skulle få byta till buss, men som tur va lyckades dom fixa ledningen så att vi kunde åka vidare. Tur de, hade inte pallat att sätta mig på en buss från Sala xD
Men men, kortfattat, två riktigt roliga dagar!

Blev ett väldigt långt inlägg idag, men de hände en hel del xD


Kommentarer
Postat av: Natalie

Oh va kul det låter:D Det e sånt här man lever för;) Lite spänning i livet;D Puss Puss

2009-05-23 @ 00:14:45
URL: http://rockpointnattie.blogg.se/
Postat av: Eve

aa de lät ju superkul:D underbara känslor, man får fan nån slags kick av det där ;D

2009-05-23 @ 11:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0