ICAs Julfest/Fläskfest 2009

Igår va de julfest/fläskfest me jobbet i Falun :) Vi började me förfest hemma hos Linda L. Jag, Vella, Eve och Emil åkte me Jonas A. till Linda, dit vi kom runt halv fem. Då va Linda, Linda och Anders redan igång me att dricka och spela Rockband, så vi hoppade in :D Vi spelade Rockband ett tag och satt och pratade, sen byttes tv-spel ut mot nånting lite jobbigare: Twister. De blev dock bara två omgångar sen orkade ingen nå mer :P Haha sjukt roliga kort från Twister iaf. Runt sju drog vi till Dalasalen där själva festen var. Salen var redan full när vi kom dit och alla satt och åt, så än en gång va de bara att hoppa in. Jag, som för övrigt va askalas vid den här tidpunkten, kunde knappt äta nånting :P Va inte direktsugen på mat. Efter de är mitt minne lite suddigt sådär, men jag tror att jag sprang runt och pratade me folk och kramades. Väldigt social när jag är full....:P Fick en kommentar från min chef också, som tyckte att jag va i form och att de va synd att jag inte va sådär på jobbet, vilket jag sa att de skulle va jävligt illa, för då skulle jag va full på jobbet typ. Sen dansade jag runt lite me folk, buggade me Frost t.ex., innan jag fick mer lr mindre panik för att folk envisades att fråga hur de gick me en viss person. De slutade iaf me att folk drog me mig tillbaka till s2 och Borlänge. De va mindre kul, fast jag kan inte klaga på ditresan. Jag och Eve satt i baksätet me Mattias från jobbet (duuh) och dansade heeeela vägen till Borlänge haha. Stackars Linda som körde xD Sarah va DJ. Inne på s2 träffade jag och Eve Vella, Emil och Jonas och så dansade jag lite me dom innan Sara kom :D Vi tog en sväng till Falun och tillbaka innan Sara körde hem mig :)
MKt rolig kväll iaf! Bilder finns på min facebook.

Annars i helgen har jag spenderat tid vid rinken ;) I fredags va de först Borlänge Hockey - Valbo, Borlänge vann me typ 9-3 lr nånting sånt :) Sen idag va de bandy, Borlänge Bandy - Östersund. Borlänge vann me 7-3 tror jag de blev. Lr om de va 7-2...Sak samma, dom vann iaf :P Min första bandymatch, riktigt kul att kolla på faktiskt! Haha fast jag lyckades ju skämma bort mig lite. Bollen kom studsandes på mig, vilket jag sa tidigare hade sagt till Sara att jag säkert skulle bli träffad av bollen eftersom jag drar till mig såna. Självklart hoppade jag till och skrek. Rent ut sagt löjligt me tanke på att jag aldrig i hela mitt liv har varit bollrädd. När man tänker på vem som va på planen så blir de ju inte mindre pinsamt. Men jag skyller på överraskningen, jag fattade inte riktigt va som hände. Såg bara nåt rosa komma flygandes emot mig.

Haha men, nu kände jag att de här börjar bli lite väl långt. Ska bara säga att dansen idag va skapligt förvirrande, jag ska typ göra tvärtemot va jag har gjort på vissa rörelser i Gimme The Light, och moderna är en hel film att memorera :S Rump-och-klapp rörelsen är dessutom omöjlig.

Nej, nu ska jag kolla på film. Puss!


Have you ever felt your heart was breaking, looking down the road you should be taking?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0