ICA i Mellsta och party!

Tänkte uppdatera lite om helgen, men tänker förvarna om att de kan bli lite långt...:P Hände mkt igår. De började me ICA träffen uppe i Mellsta. Vi skulle samlas klockan fyra, så jag åkte upp dit me Vella och Jonas, fick skjuts av Vellas bror Robert. Där uppe bjöd ICA på öl, cider, baguetter och chips, så alla stog och åt medans vi väntade lite på att lite mer folk skulle dyka upp. Sen startade 5-kampen, som inte va den traditionella 5-kampen jag hade förväntat mig. Först fick vi gå en tipspromenad, me några allmänna frågor och några ICA frågor, som typ va de ligger för vara på pallplats KM 30-1. Skapligt svårt när man inte kör kol? Visste iaf att BOB saften va längre upp i kol, så då va de bara att gissa mellan ärtor och majs och jag gissade rätt ;) Sen va de minigolf, hets-minigolf. Vi skulle spela så många hål som möjligt på 15 min, me så få slag som möjligt. Vi hade en turordning i laget, jag va nr 2. Så när Källberg, som va nr 1, hade slagit ett slag skulle jag slå nästa, och sen slog den som va nr 3. När vi fått i bollen i hålet sprang man till nästa bana. Killarna i mitt lag va sjukt duktiga, slog oftast i bollen på ett slag :P Så vi hann 42 hål på 15 min, me 108 slag :P Första gången man blev svettig när man spelade minigolf. Flög som vantar gjorde vi också, eftersom de hade regnat och va snorhalt på banorna :P Den tredje grenen va tre uppgifter. Först skulle man gissa kolli, 20 paket som va inslagna i sopsäckar. Först skulle man gissa va de va för kolli i, mindre lätt när man som sagt aldrig kör kol. Ingen i mitt lag körde kol, jag va nog den enda som expedierade överhuvudtaget. Men en kille jobbade på VMOT på kol så han hade ändå skaplig koll. Sen skulle man gissa dess värde, från billigast till dyrast, och till sist skulle man bygga en så hög stapel som möjligt me dom. Sista grenen, som egentligen va två grenar, va strutfotboll och skala potatis me verktyg. Jag körde strutfotbollen, va lite rädd att Källberg skulle leda in mig i ett träd men de gjorde han inte ;) Efter 5-kampen blev de musiktävling, och sen prisutdelning. Mitt lag vann hihi :D Vi fick två biobiljetter var av ICA.

Vi åkte hem från Mellsta runt åtta. Först fick vi åka hem me Jonas, som hade druckit alldeles för mkt av gratis-ölen. Sen bytte Vella kläder och så spelade vi öl-spelet (me cider istället) medan vi väntade på skjuts ner på stan. Vi gick först till nåt ställe där Modin va, men hon va typ den enda vi kände igen där, så jag, Vella, Eve och Sara drog vidare till nån fest i Övermora. Där de va lite mer ICA folk :D Haha jag och Sara fick Jonny och hans kompis Fredrik att hjula. Ganska duktiga faktiskt (Y) Vi pratade lite me dom två, Jonny kommenterade igen att vi kan prata när vi är fulla men inte på jobbet. Jag muttrade nånting om att jag ignorerar honom för att han ignorerar mig. Sen åkte vi taxi in till stan me dom, där vi träffade på Mattias från mammas jobb och Nicklas från jobbet så fort vi klev ur bilen. Vi hamnade sen på Butterfly, de ska vi inte prata om. Vi hoppar till efter Butterfly hade stängt, då jag och Sara gick till Donken och träffade Jonny och Fredrik där, träffade Jessica inne på Donken också :D Vi hängde me dom ett tag, satt uppe i lekställningen utanför Donken där deras kompis hade däckat. Inne i lekställningen haha ^^ Han låg och snarkade. Vi satt iaf me dom ett tag, typ två timmar lr nåt sånt. Jonny och Fredrik däckade fan mot slutet dom me, inte kunde jag dra då heller och bara lämna dom där. Vi fick väcka båda två några gånger, innan dom satte sin kompis i en taxi och vi alla begav oss hemåt.


Nu till de roliga, för dom som antingen har orkat läst allting lr bara skippat texten! :P

Bilder!



Killarna på väg upp!




Jonny inte pigg på att va me på bild.




Haha men jag lyckades få en på honom senare! xD




Jonnys kompis Fredrik.


Hade faktiskt inga bilder på mig och Sara haha. Lr jag hade en på mig, men den ska inte visas offentligt, och Sara bad mig att ta bort den på henne.


Nej nu ska jag nog kanske sova snart börjar jobbet om typ 8 tim. Puss!


Kommentarer
Postat av: sara

tack för du att du inte la upp bilden på mig. såg ju ut som jag sett ett spöke..:P hehe

2009-09-07 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0