Hypermobilitetssyndrom

Säg de snabbt 10 ggr. På fyllan. Haha nej då. De är faktiskt inte ett dugg kul. De suger. Riktigt hårt. Hypermobil innebär att man är överrörlig, alltså att man kan röra lederna lite mer än vad man borde kunna, kort förklarat.Hypermobilitetssyndrom är när överrörligheten orsakar ledsmärtor. De är de jag har. Konstant värk i nacken just nu, men även i ryggen och knäna lite till och från. Jag måste hela tiden tänka på hur jag rör mig, hela tiden tänka på att inte översträcka knäna när jag går. Jag vågar knappt röra mig längre. Och de finns inte ett skit som jag kan göra åt de. Varken jag lr läkarna. Är man överrörlig så är man. Många är överrörliga, vissa bara i en led och vissa i flera. Men inte alla får ledsmärtor av de.
Förut tyckte jag att de va lite småfränt när någon var överrörlig. Jag kommer ihåg lilla Rebecka på träningen som kunde gå ner i split utan att inte värma upp nånting typ, för att hon va överrörlig. Jag insåg inte då hur förjävligt de kan vara. De låter inte särskilt farligt heller. De låter ju nästan fränt. Att va överrörlig. Jag menar, ormmänniskor är väl coola, lr hur?




Men de är inte kul när man har konstant ont. När inga värktabletter hjälper och när de inte går att göra nånting åt de. Jag blir så trött på de. Och då menar jag inte bara less på de, utan verkligen trött, utmattad.

Nej, slut på mitt klagande för idag. Såg att min tremänning låg på förstasidan på blogg.se, med hennes inlägg om Haydens nya frisyr. Kul :) Kolla in hennes blogg, hon skriver faktiskt riktigt bra ---> http://novembersara.blogg.se/

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0