Don't believe everything you hear, most of it's fake.

Tyvärr så har många fått en uppfattning att Sea World tvingar sina djur till att uppträda genom att plåga dom osv, så som de är på många cirkusar, så därför får jag ofta frågan varför jag inte är Sea World hatare och varför jag inte bojkottar dom. Sea World är INTE en cirkus. Orkar inte förklara det med ord, tycker oftast videos förklarar bättre. En bild säger mer än tusen ord, så hur mycket kan inte en video berätta då?

02.50. Keet slutar lyssna på tränaren och glider runt istället, helt ointresserad av att uppträda nå mer. Nån som ser nån tränare springa runt med en piska? Nope. Dom låter honom glida runt och skickar in Takara istället. Hon simmar runt med honom ett tag innan tränarna kommer in igen och då verkar Keet känna för att uppträda igen då han hoppar upp på slideouten på signal. Han ville ha en paus, dom gav honom en paus + sällskap. De tycker jag visar på respekt och inte tvång.




Finns flera såna här videos då späckhuggarna inte känner för att göra ett visst beteende eller inte känner för att uppträda alls, då tränarna låter dom göra andra beteenden eller helt enkelt låter dom simma runt och skickar in en annan orca istället. De är no big deal, vissa dagar känner dom inte för att uppträda och då behöver dom inte det. Tränarna ger dom dessutom vilodagar då dom inte är med i showerna alls under dagen, vilket man själv kan se på olika videos där hela shower är filmade och vissa orcas inte är med alltid. De är inget rykte, inget som man har hört, utan nåt som man kan se med egna ögon. Så dörför ska man inte tro på allt man hör utan se till och skaffa sig en egen uppfattning istället! PETA t.ex. har inte alltid rätt och är inte alltför duktiga på att ta reda på ren fakta ibland. Men nu känner jag att jag har varit alltför "fakta-aktig" för idag så nu ska jag plugga kemi.

Kommentarer
Postat av: Line Tekoa

Flott innlegg! Endelig noen som forstår at fangenskap ikke er så negativt som alle skal ha det til! (: Har selv vært interresert i spekkhuggerne i fangenskap siden jeg var liten, og favoritten min har alltid vært Takara. (på youtube er vell det helt klart, på brukeren min eniiline) Har du en favoritt?

2012-01-03 @ 00:25:32
URL: http://www.linetekoa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0