Dansläger <3

Danslägret i helgen var GRYMT <3  Det började i torsdags med två klasser för mig, mellan och avancerad :) Klasserna var som en vanlig dansklass, dvs uppvärming (blandat street och modernt of course), styrka, stretch, sen koreografi resten av lektionen. Sjukt snygga koreografier till båda grupperna med asbra låtar. Önskar att det fanns på film.

Låten till mellangruppen


På fredagen fortsatte sen klasserna, med mer koreografi än dagen innan. Efter klasserna sprang jag hem och duschade en snabbis innan jag sprang tillbaka till dansstudion för mat och häng. Blev en riktigt rolig kväll. Först åt vi tacos sen satt vi och pratade och hängde lite. Johanna och co hittade på en liten flummig dans som vi alla var med i, DEN borde vi verkligen ha haft på film. Oslagbart. Efter det blev det en tävling med lekar. Kasta stearinljus i burkar, förflytta galge mellan benen, äta godissnöre, spotta godisråtta och stafett med skjorta och hatt. Vi vann ju inte, men Madde i mitt lag var grym på att spotta godisråtta. Efter det blev det dans igen :D Vi som var i avancerade gruppen skulle bara träna lite på vår koreografi och helt plötsligt var alla igång och visade upp gamla koreografier som Kattis och Cattis gjort. Jag var den enda som kom igång psykodansen, stolt ;D Så då blev det dans mellan elva och halv ett på natten, och så var man svettig igen. Men en riktigt, riktigt rolig kväll! Var lagomt trött idag när jag tog mig ner till dansstudion för frukost kl.9. Vi började dansa igen vid 11.30 och sen slutade jag inte dansa förrän 15.30. Mellanklass, avancerad klass, lite rep, sen en liten uppvisning för föräldrar kl 15. Vi hade självklart med flumdansen som intro haha.

Låten till avancerade gruppen


Kort och gott, ett GRYMT DANSLÄGER. 2 koreografier på 3 min på 3 dagar. Kan lova att det känns att man inte har dansat på en månad, huvudet är nog det enda som inte gör ont. Men så jävla värt de, riktigt skönt att vara igång igen!

Kommentarer
Postat av: Elisa

Det låter hur roligt som helst! :D

2011-01-10 @ 15:55:42
URL: http://fashionandwriting.blogg.se/
Postat av: Simone H

Det låter riktigt roligt :)

2011-01-25 @ 11:47:39
URL: http://simoneh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0