Ångest

Jag vill inte åka till Sthlm imorgon. Jag vet inte om jag vill flytta till Sthlm längre. Inte just nu iaf. Kanske om ett år. Men jag vet inte om jag vill det nu. Det är så mycket som står i vägen. Först lär jag komma in på Kulturama, och jag känner att jag inte är tillräckligt duktig för det. Jag har inte dansat tillräckligt länge, jag kan inte grundteknikerna tillräckligt bra. För det andra krånglar mitt knä som fan, och om det knappt klarar dans två dagar i veckan, hur ska det då klara fem dagar i veckan? För det tredje, så jag vet inte om jag mår tillräckligt bra...Det kan hjälpa, men det kan också skicka mig ner i botten igen. Och nu är jag irriterad, för det är precis det här jobbet gör med mig. Tar bort livslusten och orken till att göra något annat. Jobbet skulle kunna suga livet ur en död person. Just nu, har jag inget emot att bo kvar i Borlänge ett år till. Jag trivs på Borlänge Dansstudio, danslärarna är underbart duktiga och människor är superhärliga, och jag känner att jag fortfarande har en del att lära där. Det finns så mycket jag inte vill lämna, så det känns inte som om det är värt att lämna det. Inte just nu. Men, jag åker imorgon, och åker hem på kvällen igen. Oavsett om jag går vidare till söndagen eller inte. Jag vill bevisa för mig själv att jag kan. Och går jag inte vidare så blir jag nog lite knäckt. Jag känner mig redan värdelös. Men, det kan vara värt ett försök.

Kommentarer
Postat av: Eve

<3

2011-05-15 @ 15:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0