Pro or Anti?

Här är en sida som väldigt bra förklarar hur det ligger till med fångenskap för späckhuggare, vilka rykten som inte stämmer (t.ex. att späckhuggarna misshandlas) och varför det inte är nån bra ide att släppa ut dessa i haven igen. Alla dom saker jag har försökt förklara innan här på bloggen :) Hon tar också upp en annan bra grej som jag inte kanske har nämnt. Att människor är väldigt duktiga på att lägga över sina åsikter på djur och inbillar sig att djuren tänker precis som du själv gör. Väldigt läsvärt, inte för att hon råkar ha samma åsikter som mig, men för att hon beskriver hur olika rykten inte alls stämmer, något som jag sett med egna ögon att dom inte stämmer, och att det inte alls är så enkelt som man kan tro att släppa ut en späckhuggare i havet igen. LÄS DET.
 
http://orcafreak.webs.com/theissueofcaptivity.htm
 
Nu gäller detta bara SeaWorld. Jag säger inte att det är så här för alla späckhuggare i fångenskap runt om i världen. Jag gissar på att det även stämmer för Marineland Antibes i Frankrike, då personer jag har kontakt med på youtube även varit på Marineland Antibes och stöttar dem. Men jag har noll koll på späckhuggarna i Japan. Jag vet vad dom heter och that's it, vet inte hur pass bra tränarna tar hand om dem där så det kan jag inte säga nåt om. Men jag kan säga att allt detta hon skriver om iaf gäller SeaWorld (sett det med egna ögon) och även Loro Parque (och Marineland Antibes), då späckhuggarna i Loro Parque ägs av SeaWorld och tränarna där har fått regler hur dom ska ta hand om Keto, Skyla, Kohana och Tekoa. Keep in mind att detta endast också gäller marina djur, inga andra djur :) Skulle kanske inte vara lika komplicerat att släppa ut t.ex. en tiger igen.
 
 
Jag kan dock säga att detta INTE gäller för Marineland i Kanada. Det har kommit fram många bevis och besökarhistorier om hur vanvårdade djuren där är. Sjölejon som inte kan inte simma med ögonen öppna för att vattnet fräter på deras ögon, dlefiner som blöder ur andningshålet mm. Läste nånstans att myndigheter ska eller redan har gått in i parken och jag hoppas att dom stänger den snabbt som fan, släpper ut dom djuren som kan släppas ut och flyttar resten av djuren till SeaWorld där dom kan få ett bra hem med garanterat bra vård. Tack gode gud att SeaWorld tog tillbaka sin Ikaika därifrån.
 
Gilla sidan på facebook http://www.facebook.com/?ref=logo#!/BoycottMarinelandCanadaForAnimalCruelty
På den sidan finns det bilder och berättelser från besökare om parken. Skriv på petition för att stänga parken ----> http://www.ipetitions.com/petition/boycott-marineland-canada/  &   https://www.change.org/en-CA/petitions/premier-mcguinty-save-marineland-s-animals-2    Ditt namn betyder mer än du tror, även om du kanske inte bryr dig alls om detta, SKRIV PÅ. Alla kämpar mot SeaWorld hela tiden, som faktiskt tar hand om djuren på bäst sätt, och ger andra djurparker chansen att komma undan med saker som detta. Vanvården på Marineland Canada uppmärksammades först när SeaWorld protesterade och drog Marineland Canada till rätten för att få ta Ikaika därifrån.
 
Ikaika, lånades ut till Marineland Canada men togs tillbaka av SeaWorld så fort de fick höra om vanvården och bor nu på SeaWorld San Diego.
(Min bild).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0