WTF

Gaah vad irriterad jag blir på sommarkursen. Av många orsaker.Har ju en tenta på varje kapitel. En del frågor på tentan står det ingenting om i kapitlet så man får googla för att få fram svaret, klickar i det svaret man får fram från internet på tentan och då är det ändå fel? Min misstanke är ju att när läraren gjorde tentorna använde han en upplaga där dom svaren står med i kapitlet men som inte står med i mitt kapitel då jag har en annan upplaga. Man fick ju beställa vilken upplaga man ville av dom 4 upplagorna. Sjukt irriterad. Hur ska man göra när det inte står med i boken? Gissa? Då måste man ju googla det. Det kan man uppenbarligen inte göra för då blir det fel. En fråga stod med i boken, inte i det kapitlet det var tenta på nu utan ett annat kapitel. Klickade i det svaret som stod och då var det fel det också, fast jag svarade det som stod i boken?
Tycker att dom verkar förutsätta att man redan kan en hel del om geologi, fast det är en nybörjarkurs. Typ att genom bara kolla på en bild kunna se vilket stenlager som är äldst och vilket som är yngst. Hur ser man skillnad på det? Står inte med i boken i nåt kapitel. Blev lite smått irriterad på ett svar jag fick från läraren också. Skulle kolla på en satellitbild och bestämma om stenformationen var en synform (ett U) eller en antiform (ett uppochnervänt U). Stenformationen på bilden var ett U som låg på sidan. Svaret från läraren var att jag självklart skulle tippa satellitbilden för att kunna se. Ja men åt vilket håll då? Tippar jag satellitbilden åt ena hållet blir det ett U, åt andra hållet ett uppochnervänt U. Vilket håll är rätt enligt honom? 
Nu skrev jag ett mejl tillbaka och frågade hur man ska kunna veta såna här saker när det inte står med i boken, och hur man ska veta vad som är rätt när inte ens det som står i boken är rätt enligt honom? Inte riktigt formulerat så men påpekade att jag svarade så som det stod i boken, och att en hel del grejer på tentorna inte ens står med i min bok så att jag måste googla. Börjar lessna liiiite nu liksom. Inte första tentorna det är så här. Tar flera timmar att göra en tenta bara för att jag måste leta runt på internet.
 
Man blir ju lite smått frustrerad. Irriterad, och stressad, för ska egentligen dansa idag och repa inför talangjakten imorgon men hinner verkligen inte med det just nu alltså. Känner samtidigt att jag borde vara med och repa. Gah, dö, jävla tidshelvete.
 
Lägger upp en söt bild på Mr Somerhalder som jag lånade från hans twitter, bara för att han får mig på bra humör. Drömde om honom inatt, behöver jag säga att det sög nå in i norden att jag vaknade?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0