School

Gillar att det mesta vi ska läsa om just nu i cellbiologin är sånt jag läste i kemin och biologin på basåret. Visserligen förklarar dom det lite mer utförligt nu när de är på högskolenivå men jag tycker att det bara blir för svårt förklarat och dom gör det mer invecklat än vad det egentligen är så man inte fattar nåt av det och jag blir bara förvirrad. Plus att allt är på engelska. Så jag läser bara igenom högskoleboken lite snabbt för att se om nå ny fakta dyker upp och sen läser jag mina egna anteckningar jag skrev under basåret till tentorna :P Huvudsaken är ju att man förstår hur allt funkar, man kommer ändå inte ihåg alla små detaljer och steg så man lär sitta och läsa igenom det igen till hemtentan. Dessutom fastnar det bättre för mig när man får läsa det och sen skriva ner det med egna ord. Haha jag har lite ångest över att jag knappt läser något av litteraturen, men liksom allt som vi ska ha läst hittills är sånt jag redan förstår och faktiskt kommer ihåg.
 
Aly Raisman's fristående är så jäkla bra. Hon har typ det svåraste friståendet i hela världen. Hennes första sträcka vid 0.08 är så sjuk. Allt ser så sjukt lätt ut, hon ser inte ens ut att ta i ibland. LOVE HER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0