Today

Nu har jag gjort första tentan i sommarkursen. Tror det är en tenta per kapitel men det är ju inte direkt nåt man måste plugga in ;P Bara att kolla i boken på dom frågor man inte kan haha. Dock kom det några räknefrågor nu, typ räkna ut skuggan från Turning Torso i Malmö om solen lyser 8000km bort i Angola. Fin fråga det. Sen nån enklare typ räkna ut exponenten n i  N x 10 (upphöjt till n) om N är 4,558km och det ska bli 4558 km. Såna grejer kan man ju inte direkt hitta svaret i boken.

Idag testade jag annan variant av pastasås, pastasås med paprika. Enkel och snabb och kändes ganska nyttig. Dock är ju inte bacon så nyttigt men jag hade i mindre bacon och fyllde upp med skinka istället :) Man skulle egentligen ha i ruccola och purjolök i också men är inte så förtjust i nån av dom så jag bytte ut det till vanlig isbergssallad, persilja och äpple. Blev supergott iaf, nästa gång tror jag dock att jag ska ha i vitlök istället för schalottenlök.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0