Taking in wonder, spreading far and wide

San Diego börjar närma sig mer och mer! Nu när det är juni känner man verkligen att det inte är långt kvar. När P&L veckan så är det igång! :D Åker som sagt på söndagen på P&L veckan. Pratade lite med Stine från Norge idag som ska åka till SD samtidigt som mig, våra flyg går dessutom exakt samma tid på söndagmorgonen haha ;D Hon berättade att en tjej från Danmark kommer dit samma dag, så vi blir ett nordiskt gäng där ;D Vi pratade lite om L.A. också, båda två vill dit och se Hollywoodskylten och Walk of Fame så det ser ut att bli en liten tripp till L.A. Jag ska lätt dit iaf. Och nu när det börjar närma sig så gäller hårdträning inför california beach 2012 ;)

Snyggt Side by Side med Kasatka, Kalia och Orkid. Gillar att deras hula (0.22) är sjukt synkad och deras center back bows (2.47) är riktigt snygg. Vid 0.40 ser man hur lång Orkid verkligen är och då har hon fortfarande sjärtfenan kvar i vattnet ;D Haha Kalia ser så liten ut bredvid henne, fast Kalia egentligen är 8 år. (Kalia kommer upp bredvid Orkid vid 1.10). Metallbarrarna med piggarna dom sätter upp vid 3.20 är pga OSHA och domarens beslut. SeaWorld vill INTE använda dem alls.


Personligen anser jag att OSHA kan gå och gräva ner sig nånstans. Väldigt långt ner nånstans väldigt avlägset. Dom tycker att människan är viktigare att skydda än att ta hand om späckhuggarna på bästa sätt. Späckhuggarna som vi människor satte i den där poolen. Dom är där pga människor, föddes i poolerna pga människor. Vi är skyldiga att ta hand om dom på absolut bästa sätt och ge dom det dom behöver. OSHA och domarens beslut är ännu ett bevis på att vissa människor anser att vi människor är viktigast i världen.

Att dom dessutom går in för att skydda tränarna från nåt dom varken vill eller behöver bli skyddade ifrån tycker jag är ett rent desperat försök att få publicitet i USA. Att man gör nåt sånt här bara för att få publicitet är så patetiskt så det finns inte. Och att dom sen påstår att SeaWorld tvingar tränarna att hoppa i vattnet med späckhuggarna bevisar hur lite dom egentligen vet och det är skrattretande. Ingen tränare blir tvingad att hoppa i vattnet, tränarna VILL vara i vattnet med späckhuggarna. Därför slogs dom med OSHA i rätten och la ut tusentals dollar på rättskostnader i över ett år. Det är SeaWorlds tränare som tar hand om späckhuggarna 24/7, 365 dagar om året. Dom känner varenda späckhuggare utan och innan och vet precis vad dom vill ha och behöver. Dom är dom enda som har rätt att besluta hur dom ska ta hand om späckhuggarna. OSHA och domaren tog ifrån dom den rätten. Det är allt detta som irriterar mig så sjukt mycket. Det gjorde ont i mig när jag såg ett klipp häromdagen på Corky som ville ha en puss av sin tränare. Hon sträckte ut tungan, vände huvudet mot tränaren (precis så som dom brukar göra när dom ska ge tränaren en puss) och försökte komma närmare honom men han var tvungen att ta ett steg tillbaka. Man såg verkligen besvikelsen i tränarens ansikte och Corkys besvikelse. Hon la ner huvudet och gled sakta ner från plattformen. Så när jag åker till USA tänker jag vandra in på ett OSHA kontor och sparka första bästa man på nötterna. Med hälsningar från Corky.

Kommentarer
Postat av: Elisa

Tänk nu är det inte långt kvar tills du åker :D Jag kommer att vilja höra verkligen allt nr du kommer tillbaka! :D Kul att du pratat lite med fler som ska dit också =)

2012-06-04 @ 12:01:03
URL: http://allinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0