JONAS Brothers

Kollar på JONAS LA och skriver på hemtenta. Jag älskar när folk tror att Jonas Brothers kör lipsync och playback bara för att när dom sjunger live så låter dom så lika CD:n. Haha, det är för att dom faktiskt KAN sjunga, och spela sina egna låtar. Dom behöver inte en massa dataprogram för att låta bra. Om man, som jag t.ex., lyssnar på typ alla deras låtar varenda dag, kan man varenda liten detalj utantill i låtarna så när dom sjunger live hör man dom små skillnaderna från CD:n som andra inte hör. Det kan handla bara om nån liten tonhöjning på ett ord eller nåt liknande. Dom som inte är lika insatta tror då att dom lipsynkar. Ugh alla stora artister lipsynkar faktiskt inte.
 
Ett bra exempel är den här videon av LA Baby. Dom sjunger live, men dom låter exakt som på skivan. Fan, de låter bättre än skivan.
 
LA Baby LIVE
 
LA Baby CD
 
På den här videon var det nån tjej som skrev att det var helt självklart att Nick lipsynkar här. Nope! Man hör redan på första raden han sjunger, "hands clapping hips shaking" vid 0:27 att han inte lipsynkar. Bara att jämföra med skivan så hör man skillnaden.
Play My Music LIVE
 
Play My Music CD   
 
Nu ska jag återgå till tentan. Jag har skitmycket att skriva men nu sitter jag och gör massa annat istället. Motivation, fokus, har gått och gömt sig nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0