Amazeballs

Precis skickat in en ansökan om sommarjobb på Kolmården. Kommer antingen bli skitbra, nåt mitt emellan eller helt åt helvete. Problemet är ju boende, som vanligt. Nån lägenhet skulle man kanske kunna hyra men djurparken ligger ju typ 3 mil utanför Norrköping... Och det andra problemet, just nu att jag inte har nåt körkort. Funderar på att sätta igång med skiten och ta det snabbt som faaan. Intensivkurs, ja. Vill nämligen ha jobbet som parkvärd då man får vara med vid föreställningar, informera och så, plus ta hand lite om besökarna. MEN det kräver b-körkort. Fuckelifuck. Jag är dansare, jag har kondis, jag kan springa. Eller ge mig en jädra sparkcykel eller vad som helst. Det jobbet skulle seriöst passa mig asbra, jag har ju scenvana och allt. Jag skrev att jag helst ville ha det jobbet för att de skulle passa perfekt så om de går att lösa utan b-körkort skulle det vara amazeballs. Nej, jag använde inte ordet amazeballs men ni fattar. Sökte också till fastfood och gästinformation, man skulle klicka i tre jobb. Tänkte ta barnaktivitetsvärd och typ sköta barnkaruseller och sånt, men spyr nåt barn i tekopparna så spyr jag också så det skippar vi.
 
Damp gaaaaah. Gud ge mig nåt, jag vill inte sitta fast ensam i Borlänge, ännu en aptråkig sommar med ett sugigt P&L. Förra sommaren överlevde jag tack vare San Diego. Planerar ändå en resa till Kolmården i sommar då dom har utbildningar inom djurvård och delfiner, som inte var särskilt dyra. OM jag har pengar, nästan så man lär börja sälja sig på gatan snart. Måste åka till Gotland i april, 2000kr hej då. Kommer inte ens ha råd med det heller. Sen måste jag egentligen dit 18-19maj också men de är samma helg som dansuppvisningen så det kan dom fetglömma. Nu när jag har fått jobb på dansstudion så kommer jag ju faktiskt få betalt för att vara där så många timmar per dag. Ärligt talat tror jag itne lärarna är medvetna om hur fattig man är som student. Och det är en distansutbildning, då tycker jag att man måste ha en B-plan ifall eleverna verklgien inte kan komma. Man väljer fan distans av en orsak. JAG HAR ETT LIV UTANFÖR SKOLAN.
 
Nu blev det mycket text, skyll inte på mig. Lite frusterad över livet i allmänhet och att man måste lägga ut en massa jäkla pengar så fort man ska göra nåt, och att man får så inåthelvete lite pengar för att studera. Svenska regeringen, up yours.
 
Nu till nåt roligare. Hittade den här bilden på datorn. KOLLA. Min mage var fan platt :D Med betoning på var. Nu är jag tillbaka i valross-stadiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0