Open your eyes and see past yourself

När nån kommenterar ett av mina SW-inlägg här på bloggen om späckhuggare, som helt klart har baserat sina åsikter på andras åsikter och har så mkt felaktig, avgörande fakta att man blir mörkrädd, och sen kallar mig hjärntvättad? Hahaha dör. Och dessutom rent utav attackerar mig med massa fördomar och antaganden, utan att veta ett skit om mig? Tack. Jag har spenderat så jävla mkt tid på faktasökande och läst på anti och för innan jag bildade mig en åsikt om späckhuggare i fångenskap så ni förstår inte. Jag satt timmar varje dag i flera veckor. Jag började inte stötta SeaWorld förrän jag själv var där i somras och såg med egna ögon hur bra behandlade djuren blir där, och hur otrolig fel anti-människorna har på så enkla saker som ren fakta och att dom baserat sina åsikter på fördomar? Alltså människor är så dumma ibland så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Snälla människor, se förbi era egna åsikter och känslor och sluta lägga era känslor på späckhuggarna, tack. Ingen vet hur dom känner. Man kan dra slutsatser om hur dom känner på deras beteenden, och jag såg INGET på SeaWorld som tyder på att deras späckhuggare lider och plågas. Jag gick dit med öppna ögon, utan fördomar, utan att ha en åsikt om SW var dåligt eller bra, och bildade mig åsikt från vad jag såg hos späckhuggarna. Dom var väldigt sociala, öppna, lekfulla och fulla av energi. Ja, jag stod i TIMMAR och studerade dom. Så pass att Corky började känna igen mig och kom fram till mig direkt vid Underwater Viewing Area, och sedan simmade med när jag gick längs glaset. Folk trodde att jag var en tränare. Jag blev förvånad och rent ut sagt förbannad på hur mkt skit anti-caps snackar, hur mkt dom lurar sig själva, och dom tror att dom vet alltid och att allt är så jäkla lätt. "Sätt dom på p-piller så är problemet löst". Nej, det är det inte. Haha, jösses. Två ord till er: GO HOME.
Anyways, nog om det. Jag har slutat lägga min energi på folk som inte är värda det.
 
Corky, den gången hon simmade direkt fram till mig när jag satte mig i Shamu Stadium.
 
Corky, när hon simmade efter mig när jag gick längs Skywalk.
 
Ugh nej nu ska jag gå och ta hand om alla skärsår, brännsår och blåmärken efter dansuppvisningen. Kände mig lite som en mumie idag med all tejp och plåster. Lämnar er med denna bild på Nick från idag. Hans ARMAR jesus christ.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0