Let it go

Varning för negativt inlägg, för jag är lite less på allt rent allmänt just nu.
 
Inatt har den sista Hobbit-filmen äntligen premiär. Typ alla ska gå inatt och jag kan inte för att jag har tentan imorgon och måste ta bussen till Ludvika 07:30. Lite less nu alltså. Salstentor i distanskurser kan ju ta sig nånstans. Salstentor rent allmänt. Tycker salstentor är helt värdelösa. Dom betygsätter bara hur duktig man är på att memorera fakta, inte förståelse för ämnet (som det för övrigt står i betygskriterierna att man ska ha). Dom flesta  biologikurser väljer att ha hemtentor just pga detta. Men inte Karlstads universitet, suck. Ska aldrig mer läsa en kurs där. När det var dissektion ville dom att man helst skulle komma dit, men kunde man inte så var det typ "vi ska ha dugga på det sen så skyll dig själv om du inte kommer". Sorry för att man är student och inte har råd att slänga ut massa pengar på fyra dagar i Karlstad. 
 
Så imorgon ska jag gå på the Hobbit. Själv för som vanligt vill ingen hänga med på bio. Lite patetiskt att gå på bio själv kanske, men mitt sociala liv har i stort sett nått botten ändå. Danne och Louise ska gå inatt, precis som alla andra. Sitter och velar om jag ska följa med inatt eller inte, för jag är så less på denna tenta så jag bryr mig inte ett dugg om hur det går. Har inte hunnit plugga in 20 kapitel med massa fakta om olika organismgrupper ändå. Jag lär vara trött som fan ändå med tanke på att jag aldrig kan sova när jag vet att jag ska upp tidigt (typ psykiska men från mina sömnproblem förut, får ångest varenda gång) och dessutom är jag så långt ifrån morgonmänniska som man kan komma. 
 
Sammanfattning: allt kan bara ta sig nånstans. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0