Bästa beslutet i hela mitt liv

Jag insåg häromdagen hur sjukt mycket träningen har gjort för mig, både mentalt och rent fysiskt. Shoppade lite häromdagen och det är vid såna tillfällen man verkligen märker att träningen har gett resultat. Har gått från storlek L/XL till S/M :O Att "bli smalare" och gå ner i storlek har långt ifrån varit mitt främsta mål med träningen. Att bli smal är faktiskt inte det enda målet som finns med träning. Tycker det är så tråkigt när man ser och hör det hos människor, helt inställda på att man bara tränar för att bli smal och få "Hollywoodkroppen". Det finns ingen annan orsak, liksom. Om det är orsaken till att man tränar blir träning ofta förknippat med ångest, efter egen erfarenhet. Don't do that to yourself, seriously. Det finns sååååå många andra mål du kan ha med träning, till exempel bygga lite muskler för att din kropp ska hålla längre (kroppen behöver muskler för att hålla upp din vikt, annars hamnar all vikt på leder och skelett = krämpor och skador) eller bara för att vara hälsosam och ta ansvar för din hälsa och kropp. Din kropp är gjord för att röra på dig. Om nån var intresserad av tips haha. 
 
Det är så enkelt, egentligen. Kolla lite innehållsförteckningar när du handlar, lägg om kosten och rör på dig. Kosten har visat sig vara viktigare än jag nånsin trott innan. Och träning har visat sig vara mer mental än jag trodde. Träning är typ 80% mental och 20% kropp. Det handlar sååå mycket om din inställning och hur du tänker. Man får verkligen jobba med sig själv och sina osäkerheter. Tack vare träningen har jag verkligen lärt känna mig själv utan och innan och jag är så mycket mer säker på mig själv. Det bekräftelsebehov jag hade förut är i stort sett helt borta. Det är så skönt. Insåg detta häromdagen och jag kan nog inte tacka träningen nog. Att verkligen ta itu med kost och träning har förändrat mig en hel del. Framför allt min inställning till typ allt. Verkligen det bästa beslutet jag har tagit i hela mitt liv. 
 
Har dock varit sjuk hela veckan, känt mig fruktansvärt ur form efter dansuppvisningen. Tror min kropp behövde en urladdning med rejäl vila. Lite seg i bollen än men kroppen känns redan piggare. Tog beslutet att stanna hemma från Bråvalla för att vila och ladda batterierna och fokusera på träning i helgen om kroppen känner sig redo för det, och det är SÅ skönt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0