When you reach your limit

Så trött som jag var efter gymnastikuppvisningen igår har jag nog inte varit på länge. Full rulle från dess att jag kom dit och flera timmar framöver ända tills det var slut. Genrepet gick helt värdelöst, vågade inte hoppa i trampetten riktigt på grund av min fot = noll höjd. Lindade foten till uppvisningen och det gick mycket bättre. Dock inte helt nöjd och kunde definitivt ha gjort bättre ifrån mig, men jag stod på frivolten och fick någorlunda höjd tror jag så är ganska nöjd ändå. Barnen gjorde superbra ifrån sig, så fina <3 
 
Idag är jag på allmän strejk. Less på att lärarna väljer kurslitteratur som knappt går att få tag på i Sverige och som dessutom kostar multum. Jag förstår tamejfan inte logiken i det hela. 10 böcker som kostar 300-400kr styck, per kurs. Studenter är inte direkt rika, så hur i helvete ska man få tag på all kurslitteratur man behöver till tentor osv? Vissa böcker ska man dessutom bara läsa ett kapitel. "Låna på biblioteket" jodå det finns 5 kopior av boken i hela Sverige, räcker ju tilll 40 studenter. "Läs boken tillsammans" på en distanskurs? Jodå ska bara sätta mig på tåget till Stockholm två gånger/veckan för där bor närmsta student i kursen. Jag. Är. Så. Less. Så därför idag strejkar jag, har en hemtenta som ska in ikväll, en omtenta dessutom för jag hann inte med den första, men jag orkar inte bry mig. Jag orkar verkligen inte bry mig. Vet att det inte straffar någon annan än mig själv, men igen, jag orkar inte bry mig. Zero fucks given, literally. Nu ska jag gå och dränka mig i badkaret. Hashtag less jävla student som måste stressa ihjäl sig med extrajobb för att ens få råd att plugga och för att kunna ha ett liv överhuvudtaget. 
 
Jag varenda dag just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0